lördag 25 oktober 2008

Take a bow

Det är lördag, jag är snygg och min hund är kåt på sin egen syster. Sjukt, jag vet. Och jag vågar knappt lämna djuren ensamma av rädsla att komma på dem med något otillbörligt. Jag har insett att jag inte kan hantera det faktum att Moses numer har en sexualitet. När jag får människobarn och de börjar utforska detta område kommer jag bergis att få söka terapeutisk hjälp.

Denna sista helg innan fysiktentan pluggar Anna från arla timma till sen kväll och samtliga mina vänner har lämnat Uppsala. Således roar jag mig med att göra överambitiös frukost samt lunch, duscha alldeles för länge, bränna perfekta blandskivor till specifika tillfällen, lusläsa DN, plocka ögonbryn och framförallt leka med djuren (för att avleda dem från perversioner) .

Tidigare i veckan var Ellen med kursare här och vi var på smålands nations quiz som hade någon typ av österlandstema. Initialt trodde vi att detta skulle vara till vår nackdel, men det visade sig att våra kunskaper knappt visste någon gräns och det hela slutade med en knäckande andraplats. EN poäng ifrån en seger. Om det inte vore så att vi trodde att Ulf Lundell var Thåström, vilket är oerhört pinsamt i sig, så hade vi alltså tagit hem detta quiz. Knäckade, som sagt. För att återfå det muntra humör som kvällen börjat med gick jag, tillsammans med Elin och Linn vidare till ett tomt Williams och drack obscena mängder dyr öl. Efter att bartendern slängt ut oss vid tvårycket bar det vidare till Gränby i taxi. Resten är onämnbart.

Inga kommentarer: