torsdag 9 oktober 2008

You turn me on, I'm a Radio

Ibland händer det att vår köksradio spårar ur. Vart man än befinner sig mellan 88 och 108 MHz så får man bara in Rix FM. Enkom Rix jävla FM och detta är sant. Nu tänker ni säkert "Men det är inte möjligt" och det är ungefär den meningen jag vrålar varje gång detta händer. Uppenbarligen är det möjligt men jag kräver givetvis en förklaring till denna mardröm.

Klockan 13 idag utnämner Horace året Nobelpristagare i litteratur. I DN hade de publicerat en lista på samtliga pristagare sedan -95 och jag kunde konstatera att jag läst två. Två av tretton. Fattigt var ordet.

Mike Skinner har blivit mjuk och jag känner mig mycket nöjd över detta då jag alltid främst gillat låtar som Blinded By The Lights samt Dry Your Eyes. I detta tidiga skede kan jag nog ändå säga att Everything is Borrowed är den bästa av samtliga skivor. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Charlie sa...

Men hallelå, finns på Facebook, gör ni?!?! Så länge sen nu ju..

Ida sa...

Jag finns! Sök på Ida Augustin.

Julan sa...

vi kan väl starta bokcirkel ida??? nobelpristagare, kanske inte så nytänkande men nyttigt! jag har försökt bokcirkla tre gånger, utanj resultat men jag ger mig icke. vi kan ju börja med nätdistans och sen övergå till fysiska träffar när jag flyttat till uppsala.

puss.

ps. jag kommer så fort jag får tid, för att hälsa på och för att leverera bord. ds.

anno sa...

jag vill också bokcirkla så count me in tack.