onsdag 8 oktober 2008

Positive Vibrations

Föreläsning med tema HBT i plugget. Föreläsaren berättade för oss att transpersoner, det är mest män som diggar att gå klädda i kvinnokläder och jag tappade respekten. Jag skall inte ens gå in på funktionshinderföreläsningen. Herre min je.
Skolan är hetsig men jag älskar att vara tillbaka. Praktik i alla ära, men inget klår äkta slackerliv tillsammans med snygga kursare. Mer hemmatid innebär dessutom att jag får chans att hänga mer med Bella, dvs min nya hund. Nyligen dömdes hon till minst två veckor med tratt och jag tycker hemskt synd om henne. Jag försöker föreställa mig hur det själv skulle kännas att ha tratt men jag vet ju att människor inte döms till sånt. Anna berättade dock om en flicka vars armar fick varsin skena fastlindad för att hon inte skulle peta i sitt operationssår.

I övrigt lägger jag ner rätt mycket tid på att försöka förstå finanskrisen och trots ansträngning måste jag medge att jag inte riktigt fattar. Freddie Mac, Lehman Brothers, Swedbank, annuitetslån... say what? Jag vill ha sammanhang. Det bästa med finanskrisen är alla insändare i dagstidningarna (eller ännu värre kvällstidningarna kan jag tänka mig) "Varför skall pengar vara så viktigt undrar jag, det viktigaste är ju att man är lycklig och att man får leva sin dröm. Carpe Diem!!!!!!!!!". Även i Ring P1 får man ständigt höra dessa sanningssägare och det är lika härligt varje gång. Jag älskar människor som anstränger sig för att uttala sig om saker som de inte vet ett skit om. Men för dem är det som att de verkligen har ett budskap och det är det som är så jävla fint. Och detta säger jag faktiskt utan minsta strimma ironi.

Nej, nu börjar det väl bli dags att ladda hem The Streets senaste och ta ställning till huruvida Mike Skinner har blivit en mjukis eller inte. Hej.

1 kommentar:

Julan sa...

hehe. you are so fucking right. och p1 är min bästa vän i livet.

puuussss!