onsdag 1 oktober 2008

Ladies of the Canyon

Jag slog näven i bordet och bestämde mig för att bli engagerad igen. Det funkade!
En sen insikt om att det gått för långt och en näve i perstorpsplattan, det var allt som krävdes.
Honan blev inspirerad och hakade på, så nu kan vi snart battla varandra, inte bara i coolhet, utan alltså även i kamplust.

Min tid på akademiska är snart över - för den här gången. Trivsamt som bara den har det varit och jag har insett två saker: 1. Jag kommer att bli den bästa sjuksyrran och så småningom den bästa barnmorskan. Alla kommer att vilja ha mig och erbjuda mig hisnande löner bara för att få ta del av min kropp och min kompetens. 2. Jag kommer aldrig att tröttna på mitt yrke eftersom det är så ballt. Sjusköterskeyrket har ett oförtjänligt dåligt rykte som jag skall se till att förändra.

Nu skall jag äta pasta norma på Julias vis och fantisera om torsdagkväll. Hej.

6 kommentarer:

oney sa...

Näää helvete du kan ju inte bara skriva en massa superviktigtintressant och sen utelämna vad det är. Jag vill veta! Jag sitter i jävla akademiskt stela Lund där alla ser likadana ut och skriver en helvetisk hemtenta....

Hörru snart kommer jag ju. Och min vän Kristina, kanske får ni även möta min vän Gustav, full.

Det ska bli roligt och herre vad mysigt att få träffa dig och Anna och Bella och Moses. Halleluja!

ps. Jag vill med bli barnmorska. Eller så vill jag bara ha barn. Jag vet inte.

elhamiusa sa...

Hej! Oh va roligt att du tycker om sjukskoterske yrket. Jag forsoker sjalv ge mig in i samma branch i LA, larare far katastrofalt daligt betalt har sa det ar inget alternativ!
Hoppas ni mar bra!
Kram Elham "Ella"

Ida sa...

elham: hej! vi mår mycket bra. själv? hur mycket tjänar en sjuksköterska i USA då?

ellen: du kommer hit snart ju! då skall jag berätta. men tills dess kan jag ge dig en ledtråd. attac.

elhamiusa sa...

Hej Ida.
En nyexaminerad sjukskoterska tjanar 33 dollar i timmen. Far 15.000 dollar i bonus om du skriver pa ett 2 arigt kontrakt med ett sjukhus. Man tjanar valdigt valdigt bra som sjukskoterska...! Alla sjukhus e desperata efter sjukskoterskor faktiskt!!
Kram

Ida sa...

Glorious! Jag flyttar till staterna på momangen!

Julan sa...

ojdå. nu börjar det snurra i min hjärna. tviveltviveltvivel. ida, ska ni skriva b-uppsats efter jul? har du kursplan för våren..? skulle du tycka det var sjukt om vi gick i samma klass...??

finns det ingen vidareutbildning för sjuksköterskor som ska vårda schimpanser?

fuck vad jag hatar min hjärna. den är oduglig!