tisdag 14 oktober 2008

I Fall In Love To Easily

Jag är svårt förälskad i Mia Skäringer. Förälskelsen dämpades inte nämnvärt av alla livssanningar som hon droppade i Videokväll med Luuk. (KL måste för övrigt vara den osexigaste ever)

DN säger mig att Lykke Li skall göra duett med Kanye West och att Parken Zoo i Eskilstuna fått tillökning i form av en apa. Att svenska zoo har apor känns omodernt och obildat. Att Lykke Li och Kanye West skall jobba ihop känns upphetsande. På tal om obildade människor säger även DN att det är 21 dagar kvar till det amerikanska valet och jag tänker att man eventuellt skall börja sätta sig in i sakernas tillstånd samt bjuda in till valvaka med bakverk och öl. Alla är välkomna.

Dagens bästa;
True WPH ringde mig idag och konfirmerade ryktet om ett besök nästkommande helg. Jag dog litegrann av lycka.

4 kommentarer:

Julan sa...

Men Ida, det är en utrotningshotad apa och man ska göra beteendestudier på den här zooapan för att bättre kartlägga typ hur den ska räddas. Men jag vet, zoo är ju i sig ganska förlegat. Har du varit där, i Eskilstuna. Inte jag. Ska vi åka dit tillsammans nångång?

Pappa lagar fiskgratäng.

När var Mia hos Luuk? Finns det på webbtv kanske? Jag måste kolla!

åh, jag skulle så gärna gärna valvaka med er. men vet du, jag är i Norge då. det känns faktiskt lite ostabilt....

Vi hörs snart och ses förhoppningsvis snart.

ps. ni vet att man kan ta bort ordverifieringen va? ds

Julan sa...

ni är förresten lite lika du och mia. på flera plan.

Ida sa...

vilken komplimang! tusen tusen tack.

jag har aldrig varit i eskilstuna så vi borde absolut åka dit. kommer du ihåg kvinnan från midsommarafton? hon bor ju där.

vad är det som känns ostabilt? norge? jarand? berätta!

Julan sa...

nej, det känns ostabilt att vara i Norge under valvakan. jag hade hellre velat vara i Sverige då. det verkar kanske stört men det är väl det här lite hotande i situationen och att man söker sig till trygghet då. Norge känns ju lite lite närmare USA än vad Sverige gör. du vet nato och så. jag har en känsla av att norrmännen inte kommer att uppröras så mycket om republikanerna vinner. men vad vet jag. jag vet iallafall att jarand blir upprörd och jag ska väl valvaka med honom. ölvaka!

puss