tisdag 23 september 2008

Vardagshjältar.

Jag och frun gick med hundarna en sväng i skogen. Kvällssol, höstfärger och värme gör pluggtrötta hjärnor klara. Djuren lekte med en pinne och den lilla hade ingen chans alls mot den stora. Så kom vi till en liten dunge där barnen från dagis brukar leka. Platsen var nu helt tom så när som på en liten mini-kånken. Helt ensam och öde låg den där med ett äpple och ett Festis-paket utspritt runt sig. Sorgligt tänkte vi och plockade upp den. Det stod ett namn skrivet med tusch och jag letade på nätet. Efter två samtal var mysteriet löst och nu sitter jag och väntar på en pappa och en liten son som ska komma hit och hämta upp den.

Dagiset borde skämmas som inte ser till att barnen städar upp efter sig på måndagsutflykterna i dungen.

3 kommentarer:

oney sa...

Jag hittade en cykel. Den ämnar jag returnera. Men hur? Ska jag ta den till polisen eller kan man ringa ägaren. Det skulle bli roligare så.

anno sa...

jag vet inte. svårt att ringa ägaren om man inte vet vem det är. men försök!

elhamiusa sa...

Anna kan du och Ida skriva lite oftare tack..! Blir uttrakad av att lasa samma saker flera dagar i rad ju!
Puss o kram.
Ps.Fick du mitt mail?