tisdag 29 juli 2008

En sjöman älskar havets våg.

Det är sommar här i Bullaren. Värme och vatten, sol och småkryp. Jag gillar mitt läge och njuter av ledigheten. En liten oro om att tiden ska ta slut och återgång till gamla vanor gnager mig i nacken och jag tänker att det nog inte är någon fara.

Nyss var tre av Idas miljoner kusinbarn här och lekte med mig och Moses. Jag lärde dem att vara försiktiga kring djur och Moses lärde sig ett nytt kommando. Sen spelade äldsta pojken vackert på gitarren och så lyssnade vi på Jason Mraz. Konstigt namn, men underbart när 4åringen sjöng med i texten. Imorgon ska jag vara barnvakt åt det sötaste kusinbarnet någonsin, Majken Spajken. Vi ska gå på upptäcksfärd och dricka saft. Mest ska jag ha henne i famnen och gulla med henne. Hoppas inte hon har blivit stor och trotsig.

Snart ska jag packa en väska med badkläder, grillmat och varma tröjor och åka för att möta frun min. Vi ska till en vacker plats och vara kära. Det blir fint det.

Förresten, jag har seglat idag.

Inga kommentarer: