söndag 13 juli 2008

Radio på bryggan.

Jag låg på en sådan där utfällbar, reglerbar, lång, svart solstol slash solbrits. Molnen och solen turades om att närvara och i takt med dem täckte jag antingen över mig med värmande handduk eller la undan bok och solglajjer för gassande och brunhetsjakt. Och så lyssnade jag på Pang Prego som oftast gör mig trött i huvet men idag var rätt ok. Jag är i Brokind, på Björkkullen hos mor och far och lever sommarliv. Jag och syster gick i skogen och plockade litervis med hallon samt nakenbadade i Trollsjön. Hallonen blev sedan till kaka och jag drömmer om mammarollen. Hon vännen från barndomen var här med sin bebis i magen och jag fick känna hur hon sparkade. Övertygad är jag att det blir en liten flicka och jag önskar lite att hon låg i min mage. Men imorgon blir det barn igen på jobbet hos min pojke. Det ser jag fram emot.

Nu väntar nygrillade quornburgare, rosévin och hallonkaka. Det får mig att stortrivas, dock med en liten känsla av oror och saknad över min lilla fina familj som är kvar i väst.