tisdag 8 juli 2008

Non, je ne regrette rien

Han hade en fläta i skägget, mannen som hämtade oss. Ett armband på hans handled vittnade om att han spenderat fyra dagar på Sweden Rock. De vinrusiga kvinnorna samlades i en ring kring honom & deras förslag, som givetvis var av sexuell karaktär fick honom att fnissa nervöst & sänka blicken.
Hans kinder blossade.
Mitt inne i djupaste skogen, strax sydöst om Siljan ligger Skebergs bystuga & det var dit som skäggflätsrockaren skulle köra oss. Vi hade blivit lovade både Edith Piaf & Cornelis & kanske en & annan Bellman. Det är något visst med Dalarna, tänkte jag där jag stod & bevittande Luffarorkesterns spexande på scen. Petras hand i min. Karolinas kind mot min axel. Musiktraditioner.

1 kommentar:

anno sa...

Åh vad fint darling. Läste först nu och önskade att jag var där. Kan inte jag få följa med er heliga trio till Dalarna nångång?