fredag 4 juli 2008

Såsom sig bör om sommaren.

Jag är på blixtvist hemma i Brokind. Första dagen, torsdag, låg jag och mor min på bryggan och lyssnade på Sommar och lapade sol. Vad är bättre än en brygga i solsken, nakenbad, böcker och radio?

Sedan for jag till Hackefors, kusinen och hästlivet. Jag red så fort fort på ett fält på den gråa hästen, att jag fick farttårar och sug i magen. Åldern och den komna ovanan på hästryggen har gjort mig till en fegis som håller igen.

Tillbaka vid sjön åkte jag och kusinen ut med roddbåten i kvällsolen med packning för en tältnatt. Engångsgrill, sojakorv, godis, radio och kortlek förgyllde vår kväll och det var med gott mod vi gick och la oss med hundarna i det alltför lilla och ytterst hårda tältet. Trots detta bjöd natten mig skönhetssömn och utsövda och frukostsugna rodde vi hem igen vid halv tio.

Det finns en grannfamilj här vid Björkkullen som har två stora hundar som aldrig får gå ut. Så jag och kusinen förbarmade oss över dessa och tog med dem ut i skogen tilsammans med mina två. Lyckligt lydde de våra kommandon och sorgset satte vi fast dem i repen på asfaltsplanen igen efter hemkomsten. Jag önskar det fanns något att göra.

Ikväll lång löprunda, kvällsdopp och Berlinerpopplarna på TV. Imorgon bitti Göteborg och Kathy. It's gonna be glorious!

2 kommentarer:

elhamiusa sa...

Oh Anna lyllos dig...! Du verkar njuta av ditt liv och jag är glad för din skull! Ta vara på det du har, livet i Sverige är verkligen underbart! Du och Ida ger mig hopp och glädje med era vackra inlägg!
Puss o kram
Elham

anno sa...

Åh fina du! Vi saknar dig här i Sverige. Jag hoppas vi kan hinna ses när du komer hem. Puss