måndag 10 november 2008

No One Would Riot For Less

På denna tionde dag i november, år tvåtusen och åtta, sitter jag ensam och naken i min lägenhet och väntar på en fru och ett hundbarn som flytt till grannen för lite oskyldigt häng. Jag funderar över väsentligheter som Jörg Haiders sexuella preferenser och föräldrarna Obamas uppfostringsmetoder och den artikel i DN som behandlade det senast nämnda ämnet. Är det uppseendeväckande att även presidentbarn lär sig att plocka bort sin egen tallrik? Detta bara måste bero på fru Obamas påstådda arbetarklassbakgrund. Vad skulle annars kunna förklara det? Journalistik när det är som bäst.
Vidare ger jag mig själv en kärleksfull klapp på kinden för en avklarad statistiktenta och allt annat bra som jag uträttar jämt och ständigt. Jag lyssnar på Broder Daniel för att Minja påminde mig om deras storhet och skrattar åt tanken på hur konstigt Elin och Agnes hånglar i Fucking Åmål. Jag och ovan nämnda fru har åtskilliga gånger försökt rekonstruera detta hångel, givetvis till Foreigner's I wanna know what love is, med blandat resultat. Se scenen och försök själva. Konstigt var ordet.

Inga kommentarer: