torsdag 6 november 2008

And so it is.

Vi odlar chili i vårt köksfönster. I alla tider har jag sagt att jag inte gillar växter och att jag inte vill ha några sådana, men dessa tre plantor har jag verkligen fäst mig vid. Om de dör ska jag gråta. När jag gråter kommer min hund och min fru till undsättning. Det känns tryggt. En hel liten familj har jag skaffat mig i dessa två och jag darrar när jag tänker att de kan försvinna. Det finns inte längre något lockande i att interagera med främmande människor, närma mig outforskade kroppar, va del i en närhetstörstande marknad. Jag tror att jag skulle kunna påstå att jag har mitt på det torra. Det är när man börjar slänga sig med dylika uttryck som man har blivit vuxen I guess.

Förutom ovanstående insikt har jag idag även presterat följande:

1. Jobbat två effektiva timmar.
2. Pluggat noll effektiva timmar.
3. Vandrat med hunden i frost och sol.
4. Druckit kaffe för första ggn på flera dar.
5. Tränat effektivt i en timme.
6. Ringt viktiga samtal.
7. Lagt upp ett nytt fotoalbum på QX.
8. Konstaterat att världen känns ljusare sedan utgången i valet samt att jag är skitdålig på att läsa tidningen.

Vidare kan jag glädjas åt att få åka ner till Lund och syster alldeles snart.

4 kommentarer:

Julan sa...

va? gillar du inte væxter? vaddå? så kan man væl inte tænka. lær av chilin. ett hem utan krukvæxter ær ett fattigt hem. tycker jag. men det ær ett knepigt æmne. på ett sætt ær det ju coolare att inte gilla væxter. och att inte gilla barn och djur. særskilt som kvinna. man blir liksom mer independent, eller man verkar mer så om man sæger att man inte gillar blommor, hundar och bebisar. men jag ær en tønt och det står jag før. fast ibland ønskar jag att jag vore tuffare, såklart.

Julan sa...

førresten, ska du till lund? vad orættvist! vad ska ni gøra? jag ønskar att jag kunde følja med. men jag ær i utne och det ær också bra. jarand ær i agatunet med sin klass. igår kvæll var vi dær och såg på film. imorgon kvæll ska vi bjuda hela klassen på får i kål och æpplefest på pappans gård. det blir kul. mycket cider tror jag. jag jobbar åtta dagar på raken med gamlingarna. nu tænkte jag gå førbi øjvind och fråga om jag får rida. hoppas!
puss puss.

anno sa...

åh julan jag önskar att jag med var i utne. att du o jag o ida o moses kunde gå på tur till det där lilla huset med komat. jag har inte skickat bilderna från norgeveckan va? jaja jag saknar dig iaf.

till lund o ellen ska jag ja. ska dit med familjen jag jobbar hos. det ska bli jättekul. det var så himla längesen jag var där.

nu ska jag göra en sallad.

Julan sa...

nej du har inte skickat bilderna. gør det! åh, jag har haft en fatastisk helg. skriver snart och berættar.
puss