söndag 30 november 2008

I´ll get it all back from now.

OK såhär är det. Det har varit skitväder inom mig senaste veckan. Outtalat blev sagt och att inte orka känna efter funkar inte längre. Jag fick ett slag i huvet och släppte litegrann kontrollen vilket resulterade i total grinighet och känslomässig diarré. Det är svårt att reda ut och samla tankarna utan en tillstymmelse till perspektiv, och att tårdrypande tycka synd om sig själv är så mycket lättare än att ta sig i kragen. Det är väl så jag är van att tackla kärlekstrubbel och relationsproblem I guess, men saken är den att jag inte vill, kan eller har tid att vara ynklig. Min mamma ger som vanligt de bästa råden när jag öppnar mig för henne och jag vet att det här bara är en fis i rymden i jämförelse med hur kriser kan se ut. Att aldrig ventilera, ta upp det som skaver, skälla ut, ställa till det, vända uppochner på vardagen är så mycket värre. Nu slog vi näven i bordet och bestämde att vi fan ska förändra det som fuckar, få fatt i det som fattas och försöka förnya det som alldeles för länge har blivit begagnat och lite mossigt. Jag skriver härmed en lista på saker jag ska göra för att inte bli ett kolli:

1. Sluta vara lat och bekväm, göra saker som inte innefattar lägenhetens fula väggar, allt det där jag har slutat med sen jag blev sambo.
2. Börja skriva igen. Tack tack tack Ida, du som gav mig en iPod som nu fyller mina öron med de toner som så länge varit borta. Utan inspiration ingen produktivitet.
3. Få tillbaka mitt temperament och därmed min självsäkerhet. Jag har ont i nacken av att ha gått med sänkt huvud så länge och jag tänker inte sitta hemma o klaga på att folk är dumma så länge jag inte tar mig ut till dom och visar att jag inte är det.
4. Skriva färdigt min uppsats så att huvet blir tomt på måsten, redo att fyllas av upplevelser.
5. Pretto nog, börja leva igen. Oh my god, did I write that?!

Ja ni. Jag vet inte vem som blev klokare av det. Men jag har fått glöden i fingrarna tillbaka vilket är helt sjukt bra.

Om ändå nya säsonger av Mia och Klara samt Lost ville börja just precis nu. Då skulle förutsättningarna var glänsande!

Inga kommentarer: