måndag 24 november 2008

Blistering cold.

Vår balkong är igensnöad vi för snåla för element. Jag måste ut i snöstormen fast jag inte vill för att skriva kontrakt med nya hyresvärden. Moses sitter uppflugen vid min axel och glor ut på helvetet, med en växande kissblåsa med ett sammanbitet allvar. Igår tog jag mig hem trots drivor på Europaväg 4 och en skrikande bebis i örat och nu drömmer jag om sommaren som var. Dr Pong i Berlin, tältande på Badarberget och midsommarfest med dragspel. Bullarsjö och Bullarsol och Julias hem i Utne. Vintern är sträng mot mig och får mig att bli ynklig. Jävla gnäll och nedstämdhet, jag vill vara glad och hård och sprudlande. Veckan som försvann var bättre, tacka vet jag gitarrhjältar och lussebak. Om ändå inte snön släppt ut min Ida så hade det känts lättare. Äsch, det går ju över, hon är snarast hemma och nu ska jag ta mig i kragen. Jag älskar ju vinter och snö.

Inga kommentarer: