tisdag 3 juni 2008

Slutligen.

Det är dags för en sammanfattning. Kvällen kräver en sådan och jag är kuvad. Det var det där med restaurant och gott sällskap. Vi köpte dyrt vin och njöt av sommarens ihängsna kvällssol innan vi splittade notan och styrde stegen mot en betydligt billigare nation. Vi drack öl. Jag blev lite rund. Precis så som kungen skulle bli. Inte mer inte mindre. Fyller jag 23 nästa gång? Ida frågade just och jag kom på mig själv med att vara osäker. Sammanfattningsvis vill jag höja näven för fler kulinariska orgasmer. Hellre det än ut-och-bli-full-dansa-kvällar. Deal.

Och så kom vi visst hem till Studentstaden för att lämna av vårt lilla barn. Hon skulle bara vandra upp för sina ynka trappsteg, stupa i sängen and that's it. Men vem låg inte i trappan om inte herr Norrrsdström. Oj oj oj full kille har stupat i trappan var det första som slog oss, men icke sa nicke. Det fanns mer att se och höra. Mannen vaknar med kommentaren "Såja lilla vän lilla vän, det är nog jag som är den sanna akademikern här. Du talar med herr Norrdström lilla arbetarflicka." Oj där var bara början. Jag skrattade så man mage slog knut på sig själv. Vi bad honom söka i sina fickor efter sina nycklar eftersom vi lade märke till att det stod Norrdström på dörren. Han fortsatte att "lilla-vän"-oss och vi tappade intresset. Fortsättningsvis började han skryta om sitt blåa blod och vi lade band på oss och begav oss hemåt.

Kvällen är trots allt ung mina vänner. Men det är en dag imorgon med. Så sov nu gott.

So long lovers and others.

Inga kommentarer: