torsdag 12 juni 2008

Lullaby for Grown-Ups

Smådjuren & jordgubbsodlarna är nog inte så jävla nöjda över det här vädret som vissa andra.
Rej & jag & barnet har nu spenderat tre dagar i sköna, gröna Bullaren i nordligaste Bohuslän & vår känsla inför de kommande två månaderna är fin & ljus & optimistisk. Rej gör sin första arbetsdag idag & förut mottog jag ett meddelande där hon konstaterade att hon kommer trivas oroande bra bland galningar & tantkollegor.

Någonting otroligt roligt hände förut. Det var nämligen så att jag fick reda på att jag klarade den där förbannade tentan som jag har haft ångest över i smyg i flera veckor. Jag skrek ut min glädje så brutalt att barnet kom kutande utifrån gräsmattan, skällandes & trodde att någon hade dött eller blivit skjuten i huvudet. Minst. Stackars lilla lättskrämda barn.

För övrigt har jag troligen bestämt mig för att köpa nya glasögon.

1 kommentar:

oney sa...

Ida ida ida. Congrats! Nu kan du likt jag gjorde 15 oktober förra året lägga fysiologin bakom mig. Det är fint det där med kunskap, den sitter.....likt bergen.