måndag 22 december 2008

Are You Ready For The Country?

Idag har min neurotiska sida, som tar över allt mer med åren, verkligen fått go wild. Klockan är 10:37 och jag har varit inne på banverkets hemsida inte mindre än tre gånger för att kolla om det inträffat något som kan äventyra min hemresa. Tydligen spårade ett tåg ur i Norrköping igår; något som beräknas vara återställt först på julaftons morgon. Detta drabbas jag lyckligtvis inte av då jag har den goda smaken att resa via Södertälje, Hallsberg, Falköping, Herrljunga och ja... vidare.
Jag litar inte på kollektivtrafik. Jag litar fan inte ens på att Uppsala lokalbuss skall klara av att ta mig från Flogsta till Centralen enligt tabell. Den simpla anledningen till denna djupa misstro är givetvis det faktum att jag en majoritet av de gånger jag utnyttjat lokalbussarna i den här staden kommit för sent. Och då snackar vi inte några få minuter. Jag vet inte hur många gånger jag, i min hjärna, komponerat ett svårt aggressivt brev till de svinen som uppenbarligen inte respekterar människors vilja att komma i tid.

Förutom ovanstående negativa känslor är jag oändligt lycklig över att jag snart skall få komma hem. Till min mamma. Till min pappa. Till mina älskade systrar och katterna och huset och farmor och vänner och inte minst julottan i Naverstads Kyrka.

God jul allesammans.

Inga kommentarer: