måndag 11 augusti 2008

Augusti i helvetet

Hon lämnade mig för systerskap & bergsbestigning vid hardangerfjorden. Trots feber & smärtande hals tvingas jag således möta denna sista vecka i Bohuslän mol allena.
Hundbarnets högra öga svullnade igen förut & jag såg för mitt inre hur hela hans huvud svullnade upp & hur jag drabbades av panik & tanklöshet & blackout. Nu ser hans öga helt vanligt & plirigt ut igen.

Jag har tänkt att blogga så mycket den här sommaren men eftersom en sladd till min dator gick åt helvete blev det inte så. Här finns ju bara en stationär dator & vem sitter i dessa dagar vid en stationär dator & bloggar? Nej, det betackar jag mig. I alla fall tänkte jag blogga om hur het jag tycker att Maria Abrahamsson är när hon dissar Göran Hägg på fredagsmorgnarna & om när min tjej klädde ut sig till henne, enkom för min skull. Jag har även tänkt på Antony & Björks samarbete samt varför en viss Pär Ström får mig att vilja kräkas & i princip sluta andas. Längtan till Uppsala, allt som inte hanns med, det som hanns med och de olympiska spelens vara eller inte vara är alla rubriker vilka jag tänkte skriva om. Men det blev inte som jag tänkt mig.

Nästa vecka åker vi till Berlin. Där ska vi kultiveras & freternisera & dinera & andra spännande saker. Om någon har ett tips, var vänlig att skriv en kommentar.

Inga kommentarer: