lördag 31 maj 2008

Is there anybody out there?

Rätt så många är rätt så smarta men bedrövande klimatosmarta. Det tycker jag är förbannat jävla synd eftersom klimatosmartheten gör att den vanliga smartheten inte blir lika smart.
Hur kan folk tro att miljömedvetenhet fortfarande handlar om enkom källsortering? Det frågar jag mig medans min kärlek och bloggkollega ligger i sängen bredvid mig och andas tungt som resultat av en never-ending-förkylning. Ökad mucinproduktion vilket skapat lindrig obstruktion i luftvägarna, skulle det kanske ha stått i min lärobok.

Igår blev jag eskorterad av Agnes in på Bryggan. Hennes innehav av ett så kallat KK-leg gjorde att jag nöjt kunde vandra förbi den absurda kön samt snärtan som tog inträde. Gött var det.
Dock var det mindre gött där inne eftersom det var sinnesrubbat mycket folk & således ytterligare en absurd kö, till baren. Det var då jag insåg att jag hatar människor & i synnerhet fulla män. Så extremt osmakligt. Denna insikt gjorde mig på lite halvdåligt humör & jag lämnade Snerikes till förmån för Anna & hennes vänner snart därefter.

Imorgon har jag en utmaning på schemat. Troligtvis kommer det att gå över förväntan.

2 kommentarer:

oney sa...

Shajse vad jag längtar till nästa helg då vi alla strålar samman på Brokind. Bastu får det bli, och öl.... Eero undrar om ni kommer syna honom i sömmarna. Det sa jag att ni minsann skulle. Sen berättade jag det där om statistiken. De finska männen, han blev nog lite ställd, han visste inte riktigt vad han skulle säga.

anno sa...

Åh vi längtar också. Och Eero kan ge sig fan på att vi kommer syna honom. Han är ju som sagt finne. Glöm inte bort att läsa kommentar-rutan igen eftersom vi svarar på kommentarerna. Och som sagt, vi skriver sällan på grund av virus. Hej och puss vi ses om en vecka.