fredag 23 maj 2008

Premiärinlägg

En tjej som jag känner har åkt iväg på hemlig semester med sin älskare. På förmiddagarna läser hon och dricker vin och på eftermiddagarna läser hon och dricker öl. Allt medan älskaren står naken i köket och exprimenterar fram kulinariska läckerheter och espressoshots med perfekt crema. Förmodligen till tonerna av Boban Markovic & hans begåvande son. Såhär skulle det vara jämt, kanske hon tänker när hon sitter där i den lilla fotöljen som de tillsammans har burit ut i den prunkande trädgården.

Jag skrev till henne och beskrev mitt nagelsaxproblem. För mig som har varit nagelbitare i hela mitt liv är den svårhanterlig. En dag under en föreläsning för några veckor sedan var det nämligen så att jag råkade lägga ögonen på en person som satt och käkade sina egna naglar. Det såg så fruktansvärt ocoolt och ointelligent ut så jag slog näven i bordet och bestämde mig. Och här är jag nu, sårig och eländig på fingrarna efter att ha klippt mina naglar för första gången i mitt liv. Starten på en ny era, helt klart.

5 kommentarer:

Charlie sa...

Moahaha. Bobbans band har jag festat med många grr och Bobans son var kär i min bästis och jag dejtade han som står och trummar en stor trumma i deras band.
Har ni hört dom lajv?

Shit va gammal och slutty jag är....

Ida sa...

Charlie: Haha, RESPEKT!
Jag har dessvärre inte sett dem live. ÄN.

Unknown sa...

kul med ny blogg ihop1 ja läser.
kul också att du ska jobba bort nagelbitarproblemet. är samma jag, o tror stenhårt på dej.
sen ett bessewisserinlägg: fåtölj, inte fotölj. från fr. fauteuil.
kanske kommer jag o inspekterar mitt framtida boende i helgen, vem vet..

oney sa...

Ni skriver alldeles för jävligt sällan. Förstår ni inte att ni nu tagit på er ansvaret att förgylla våran vardag med er prosa.
Jag längtar efter er båda två.
Kärlek och pussar.

Ida sa...

Ellen! Annas dator har attackerats av virus & en hund har ätit upp min datorsladd. Därför har vi inte skrivit på länge. Nu ska det bli ändring, det svär jag på.
Vi ses i Linköping nästa vecka! Puss