måndag 16 februari 2009

Til I collapse.

Jag har kommit på hur trevligt det är med psalmer. Vackra fina sånger. Och kända böner. Som Gud som haver eller Fader vår. Jag kan inte så många fler. Men de jag kan går jag och nynnar på. Sätter melodier ur mitt hjärta och are feelin the groove. Vi bestämde just att det snart är dags för kvällsmässa i Domkyrkan igen.

Idag cyklade jag omkull. Det var på väg till fis-BMC (ja det luktar verkligen fis i hela den byggnaden) och jag cyklade på en liten stig i Stadsskogen. Det var vackert och snöigt men stigen var plötsligt en isbana. Så halt, så ofrånkomligt. Jag föll. Eller snarare, cykeln gled åt sidan sakta sakta och jag föll i samma takt tungt på min högra sida. Armen och låret fick ta smällen, huvudet klarade sig fint. Cykeln är en tung avkomma från det militära. Skamsen borstade jag av mig snön och tog mig mödosamt vidare till fis-skolan. Jag räknade på fingrarna till att detta var fjärde gången jag ramlade sedan några få dagar tillbaka. Galet.

Nästa måndag ska jag ta med mig en kamera till min franskkurs på Folkuniversitetet och ta kort på min underbara klass bestående av mer eller mindre gamla människor och framförallt min underbara magister. Så fransk. Så fin. Så det bör ni se fram emot.

Nu ska vi se på Slumdog Millionaire.

Inga kommentarer: