söndag 25 januari 2009

That's alright now mama.

Det är kväll i Malmö och jag drömmer om storslagna städer och pengar i fickan. Om jag fick välja just precis vad som helst just precis nu skulle jag välja en fin vindsvåning i självaste Berlin, sparsamt inredd med endast en gammal skrivmaskin, ett surrande kylskåp med öl och äppeljuice, elvis på grammofon, vita slitna väggar och ett ännu mer slitet trägolv. Jag skulle sitta i en söndersutten soffa och skriva noveller om kärlek och sorg. På nätterna skulle jag ligga vaken och lyssna på staden och vara lycklig men lite trasig. En dag blir det nog kanske just precis så. 

Imorgon går tåget hem till Uppsala igen. Jag har nog varit lite orättvis mot den staden. Våren kommer göra den rättvisa igen och jag ska älska vid Fyrisån. Skriva i min lilla svarta bok, läsa mina böcker och dricka lite öl. Jo det ska jag göra, älska livet men känna mig trasig. Så ska det bli. Så ska det förbli. 

Inga kommentarer: